Het grote Zomerseminar - Reisverslag uit Bad Neuenahr, Duitsland van Marie-José Driessen - WaarBenJij.nu Het grote Zomerseminar - Reisverslag uit Bad Neuenahr, Duitsland van Marie-José Driessen - WaarBenJij.nu

Het grote Zomerseminar

Door: Marie-José

Blijf op de hoogte en volg Marie-José

29 Augustus 2006 | Duitsland, Bad Neuenahr

Het was een druk weekje.

Van woensdag tot en met vrijdag was het grote zomerseminar in de Gartnerei. Dit was een groot festijn. Elke avond hebben we nog voorbereid en klaargemaakt voor de dag erna.

Het hoofdmateriaal dat centaal stond deze weer was de gespleten typha. Een gras dat op de wijze een nieuwe toepassing krijgt.

Met de Berlingo hebben we een heleboel typha gesneden in de natuur, de hele laadruimte vol.

De leerlingen maakten 6 verschillende werkstukken tijdens het seminar. Dit moest dan 40 keer worden klaargezet. Veertig is een grote groep.

Ook werd er tijdens de eerste dag een uitgebreidere presentatie gegeven met grotere werkstukken. Dit werd ook in het vooruit voorbereid.

Alles moet perfect zijn. Koffie klaar staan, goed middag eten (Steinheuers is een goede naam hier)

De eerste dag was het weer perfect omdat het de bedoeling was om in de tuin buiten te werken.

De twee andere dagen kwam de regen af en toe met bakken tegelijk uit de lucht.

Gelukkig was er genoeg plaats om binnen te werken, en het gevoel van buiten werken houdt je toch een beetje omdat de grote hal rondom van glas is. De ramen kunnen worden opengeschoven.

Het was voor mij een leerzame gelegenheid, veel gezien en ook meegedaan. Tussendoor nog in de winkelgeholpen omdat er een beetje personeelsgebrek is. (vakantie, ziekte en twee medewerkers op het seminar).

Vrijdag en het weekend erna is een seminar met 15 japanners. Op het moment zit de heer Lersch in Verona Italie. Daar komt hij donderdag van terug.

bekijk de foto's maar dat zegt genoeg.

groeten Marie-José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marie-José

Na de zomervakentie start ik met een belangrijke stage die een voorbereiding geeft op mijn afstuderen, dat een rode lijn vormt in dit laatste jaar. Fase 4 van STOAS start met een Profileringsstage. Deze stage moet een orientatie geven op het afstuderen. Mijn hoofddoel is bloemsierkunst, na het Mbo heb ik besloten dat ik er meer te leren was en ben verder gegaan met een Hbo-opleiding waarin bloem centraal staat. In het komende 'afstudeerjaar' heb ik voor Artistiek ontwerpen gekozen en na het afstuderen hoop ik Proeve van meesterschap te doen. Ik gekozen voor een stage in Duitsland. Eén reden is dat het land mij trekt. Bovendien krijg ik de kans om stage te lopen bij Gregor Lersch. Dit heb ik zelf geregeld door een email te sturen met de vraag waarop ik spontaan opgebeld werd door de heer Lersch zelf. Bij Gregor Lersch werken vaak bloemisten die hun opleiding af hebben en na twee jaar Meisterprüfung gaan doen. Mijn bezigheden en verslaglegging in woord en beeld wordt via dit log bijgehouden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 14660

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 03 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: