Nog lang niet voorbij ......bericht - Reisverslag uit Bad Neuenahr, Duitsland van Marie-José Driessen - WaarBenJij.nu Nog lang niet voorbij ......bericht - Reisverslag uit Bad Neuenahr, Duitsland van Marie-José Driessen - WaarBenJij.nu

Nog lang niet voorbij ......bericht

Door: Marie-José

Blijf op de hoogte en volg Marie-José

29 Oktober 2006 | Duitsland, Bad Neuenahr

Nog 1 week stage en dan begint het weer allemaal in Den Bosch. Begin ik net mijn draai te krijgen is het alweer voorbij.

Afgelopen week was een een topdrukke week. Allerheiligen EN adventsseminar. De afgelopen week was een superwarme nazomerweek. De bergen zijn prachtig gekleurd, In de Gartnerei is volop bedrijf. Lange dagen van 10-12 uur werken zijn geen uitzondering.

Maandag was Gregor terug uit China. En gelijk weer aan de slag voor het eerste Seminar. Een adventsworkshop. Gezellige avonden met een gezamelijke en gezonde maaltijd in de Gartnerei. Voor Gregor kan de tafel niet groot genoeg zijn.

Adventssfeer met 26 graden is een beetje vreemd maar toch een succes. Voor de eerste workshop waren er 25 cursisten, en ze hebben goed gewerkt. Gregor was erg tevreden over de samenstellng van de groep en het resultaat.

Het werken in de winkel ging ondertussen ook door, het assortiment was nu met Deco Chrysantemen en andere soort Chrysanten aangevuld. Verder werden er weer veel Fruchtige bloemstukjes verkocht. Vanaf 15 oktober worden de stukken voor allerheiligen verkocht, veel droge materialen en dennegroen.

Na het werken in de winkel gingen we naar de Gartnerei om nog voor te bereiden voor de workshops, die op woensdag en donderdag gehouden werden.

Die avonden bestonden voor mij uit het voorbereiden van de werkstukken die Gregor de dag erna zou afmaken tijden de workshops.De Ideeen voor deze stukken waren de laatste maanden onstaan, en in zijn schetsboek stonden de ideeen precies zo als dit ook werd uitgevoerd in het echt.

Verder hebben collega's wanden geschilderd in de grote hal voor de Adventsausstellung (18-19 november).

En heel veel materiaal angefedeld (kettingen gemaakt van) rozenbottel, pinusnaalden, kaneel, peperbessen, pepers,......

Ook heb ik vrijdag nog een a-symmetrisch boeket gemaakt voor in de winkel. Dit is vaak nog een heel geworstel omdat de bloemen lang zijn en net niet zo blijven staan zoals het moet. In dit boeket zitten Calla, panicum gras, Philodendron ´Xanadu´, Mahonia als vulling en speiding. Rozen, (zie foto). Het nadeel is dat ik dit niet zo veel kan oefenen omdat boeket nogal duur is en er niet 10 op een dag van worden verkocht. Het neemt veel plaats in. Verhoudingen 3-5-8 zijn hierbij erg belangrijk.

De komende week is de andere workshop voor de kerstmis, met een spetteren feest avond op maandagavond.

Woensdag is een feiertag. Allerheiligen is hier nog een vrije dag, en niet zoals in nederland naar het weekende verplaats.

Als de laatste cursist weg is wordt echt gestart met de opbouw van de adventsausstellung.

Groeten Marie-José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marie-José

Na de zomervakentie start ik met een belangrijke stage die een voorbereiding geeft op mijn afstuderen, dat een rode lijn vormt in dit laatste jaar. Fase 4 van STOAS start met een Profileringsstage. Deze stage moet een orientatie geven op het afstuderen. Mijn hoofddoel is bloemsierkunst, na het Mbo heb ik besloten dat ik er meer te leren was en ben verder gegaan met een Hbo-opleiding waarin bloem centraal staat. In het komende 'afstudeerjaar' heb ik voor Artistiek ontwerpen gekozen en na het afstuderen hoop ik Proeve van meesterschap te doen. Ik gekozen voor een stage in Duitsland. Eén reden is dat het land mij trekt. Bovendien krijg ik de kans om stage te lopen bij Gregor Lersch. Dit heb ik zelf geregeld door een email te sturen met de vraag waarop ik spontaan opgebeld werd door de heer Lersch zelf. Bij Gregor Lersch werken vaak bloemisten die hun opleiding af hebben en na twee jaar Meisterprüfung gaan doen. Mijn bezigheden en verslaglegging in woord en beeld wordt via dit log bijgehouden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 14648

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 03 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: