Umgezogen - Reisverslag uit Bad Neuenahr, Duitsland van Marie-José Driessen - WaarBenJij.nu Umgezogen - Reisverslag uit Bad Neuenahr, Duitsland van Marie-José Driessen - WaarBenJij.nu

Umgezogen

Door: Marie-José

Blijf op de hoogte en volg Marie-José

15 Oktober 2006 | Duitsland, Bad Neuenahr

Waarom loopt alles niet gewoon, zonder problemen.

Na een paar weekjes had het vrouwtje waar ik sliep een nieuwtje, ze kreeg een jong poesje, omdat ze dan niet zo alleen is. Leuk, maar ik ben allergisch voor katten.

Een paar weken heb ik het geprobeerd, onderdrukt met antihistamine tabletten. Toch kreeg ik steeds meer klachten, verkoudheidsverschijnselen, geprikkelde slijmvliezen, keelpijn. Ondanks allergie pilletjes. De kat verspeid steeds meer haar, via kleding van de schoonmaakster etc. Elke week werden de klachten heftiger, en konden de allergie tabletten het niet meer tegenhouden. De slijmvliezen werden erger geirriteerd. Om zeker te zijn weer naar de dokter, het kon toch een verkoudheid zijn in de winkel is het ook erg fris.

Maar de klachten waren echt een allergische reactie, Met een aanmaakt van veel slijm tot gevolg door deze irritatie. Door een astmatische aanleg was een astma aanval nabij, het beste is om nooit met een kat in aanraking te komen. Bovendien kan door een irritatie ook een allergie ontwikkeld worden voor iets anders.

Voor drie weken heb ik een nieuwe kamer nodig. Een moeilijke opgave, het is namelijk hoogseizoen in de wijnbergen.

Vanaf komende maandag het ik gelukkig wat gevonden, ook nog wat netter en nieuwer als waar ik tot nu toe zat, wel wat duurder. Voor de laatste twee dagen van deze week heb ik een hele mooie kamer gevonden, dus de tijd was opgevuld.

Het duurt nog even totdat het over is, dit snappen veel mensen niet, de irritatie van de kat heeft een enorme aanmaak van slijm te weeg gebracht. Wat bij mij in het ongunstigste geval tot een longonsteking kan lijden. Ook irriteerd mij het kleinste luchtje zoals bladglans, parfum, sigarettenrook, temperatuurschommelingen. Het lijkt alsof ik heel erg ziek ben. Zo hard heb ik moeten hoesten. Tot stikken aan toe, thuis weten ze dit, maar leg dit eens uit in het Duits aan mensen die ´nooit´wat hebben.

De volgende update komt weer wat over mijn leerproces bij Lersch, ik heb dinsdag een oefenmiddag gehad bij Lersch in de Gartnerei.

Tot schrijfs,

Marie-José

  • 15 Oktober 2006 - 11:57

    Alma:

    joh wat een verhaal dit keer. nu moet je door zon kat eeen heel nieuw onderkomen zoeken? en bladglas en zo kom je ook niet onderuit he. we horen wel were hoe t afloopt, beterschap in ieders geval

  • 15 Oktober 2006 - 22:07

    Moniek Koopmans:

    Nou Marie dat klinkt niet zo goed. Hopen dat je er snel weer bovenop komt. Maar ja die bladglans is niet zo erg, natuurlijker is toch mooie haha. Ik wens je veel beterschap en tot snel alweer!

    Groetjes Moniek

  • 16 Oktober 2006 - 17:53

    Jan Van Doesburg:

    Hopelijk kun je er de laatse 2 weken nog van genieten.
    Sterkte.
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marie-José

Na de zomervakentie start ik met een belangrijke stage die een voorbereiding geeft op mijn afstuderen, dat een rode lijn vormt in dit laatste jaar. Fase 4 van STOAS start met een Profileringsstage. Deze stage moet een orientatie geven op het afstuderen. Mijn hoofddoel is bloemsierkunst, na het Mbo heb ik besloten dat ik er meer te leren was en ben verder gegaan met een Hbo-opleiding waarin bloem centraal staat. In het komende 'afstudeerjaar' heb ik voor Artistiek ontwerpen gekozen en na het afstuderen hoop ik Proeve van meesterschap te doen. Ik gekozen voor een stage in Duitsland. Eén reden is dat het land mij trekt. Bovendien krijg ik de kans om stage te lopen bij Gregor Lersch. Dit heb ik zelf geregeld door een email te sturen met de vraag waarop ik spontaan opgebeld werd door de heer Lersch zelf. Bij Gregor Lersch werken vaak bloemisten die hun opleiding af hebben en na twee jaar Meisterprüfung gaan doen. Mijn bezigheden en verslaglegging in woord en beeld wordt via dit log bijgehouden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 14646

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 03 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: