Het eerste bericht - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Marie-José Driessen - WaarBenJij.nu Het eerste bericht - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Marie-José Driessen - WaarBenJij.nu

Het eerste bericht

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marie-José

30 Mei 2006 | Duitsland, Berlijn

Stage in Duitsland

Op 1 augustus dan is het eindelijk zo ver. Dan start ik met mijn stage in Duitsland. Veel is al geregeld een aantal zaken nog niet.

Dit is mijn weblog waarop ik ga bijhouden wat er gebeurt, wat ik zie en leer, en wat ik leuk vind om te laten zien.

Ook komt er steeds een vast onderdeel in, de leerpunten (verantwoording naar STOAS)

De eerste twee weken vul ik in met de omgeving verkennen/vakantie. Ik heb mij al wat georienteerd op wat er te zien is. Het gebied is vooral populair onder senioren.

Het is een wijnteelt gebied, waar net de eerste maand die ik er ben geoogst en gefeest wordt. Verder is er het grootste Nordic Walking gebied met diverse wandeltochten.

Ook zit ik daar in het gebied van de vulkaan eifel.

Toeristisch genoeg activiteiten.

Hierna begint het serieuze gedeelte, het stagelopen. Het eerste hoogtepunt wordt het zomerseminar eind Augustus.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om mijn belevingen te lezen, reacties zijn altijd welkom.

Groeten Marie-José

  • 30 Mei 2006 - 19:19

    Nicole:

    Wat leuk, dat we je kunnen volgen in het buitenland.

    Alvast heel veel succes

  • 05 Juni 2006 - 10:07

    Jan Van Doesburg:

    Mooi Marie-José.
    Tip:
    Kijk nog eens zorgvuldig naar de tekst .
    Groeten.
    Jan

  • 05 Juni 2006 - 11:26

    Rob:

    Hoi Marie-José,

    De kop is eraf. Het ziet er overzichtelijk uit. Alleen de zwarte kleur is een beetje dominant.
    Succes met je stage.

    Rob

  • 05 Juni 2006 - 11:43

    Karolien:

    Hee Marie-Jose,
    Ik ga zeker kijken hoe het je daar vergaat in duitsland!

    Succes ermee!

  • 06 Juni 2006 - 09:27

    Margriet Vloet:

    succes met je stage.

  • 03 Juli 2006 - 07:20

    Sanne:

    Hey!
    Heel veel succes met je stage! Wordt vast en zeker super interessant!! :)
    Tot op de STOAS, groetjes Sanne

  • 26 Juli 2006 - 08:52

    Moniek Koopmans:

    Hey Marie

    Het is bijna zover! Spannend, maak er een leuke en vooral leerzame tijd van. Tot in November.

    Groetjes Moniek

  • 27 Juli 2006 - 12:36

    Alma:

    hoi hoi, heel veel plezier daar en natuurlijk een leerzaam avontuur toegewenst! tot na de vakantie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marie-José

Na de zomervakentie start ik met een belangrijke stage die een voorbereiding geeft op mijn afstuderen, dat een rode lijn vormt in dit laatste jaar. Fase 4 van STOAS start met een Profileringsstage. Deze stage moet een orientatie geven op het afstuderen. Mijn hoofddoel is bloemsierkunst, na het Mbo heb ik besloten dat ik er meer te leren was en ben verder gegaan met een Hbo-opleiding waarin bloem centraal staat. In het komende 'afstudeerjaar' heb ik voor Artistiek ontwerpen gekozen en na het afstuderen hoop ik Proeve van meesterschap te doen. Ik gekozen voor een stage in Duitsland. Eén reden is dat het land mij trekt. Bovendien krijg ik de kans om stage te lopen bij Gregor Lersch. Dit heb ik zelf geregeld door een email te sturen met de vraag waarop ik spontaan opgebeld werd door de heer Lersch zelf. Bij Gregor Lersch werken vaak bloemisten die hun opleiding af hebben en na twee jaar Meisterprüfung gaan doen. Mijn bezigheden en verslaglegging in woord en beeld wordt via dit log bijgehouden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 14647

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 03 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: