de eerste dag - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Marie-José Driessen - WaarBenJij.nu de eerste dag - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Marie-José Driessen - WaarBenJij.nu

de eerste dag

Door: Marie-José

Blijf op de hoogte en volg Marie-José

01 Augustus 2006 | Duitsland, Berlijn

Na een rit met de auto was ik al rond 10.00 uur in Ahrweiler. Het was wel wat drukker dan verwacht. 'Elefantenrennen'(vrachtauto's die elkaar inhalen)kan erg ophouden.

Om 12.00 kon ik pas op mijn kamer en daarom ben ik naar het museum gegaan. De Romeinse villa (Roemer Villa) Het was het bezoek waard. Hier had ik een folder van het het is echt een wonderbaarlijke opgraving.

Na een kort zwerftochtje heb ik een plek ontdekt waar ik de auto op loopafstand gratis kan parkeren buiten de parkeer zone.

Mijn kamer is netjes en het dorpje enig (middeleeuwse stijl). Toen ik de spullen bij de kamer ging afleveren was ik bang dat ik klem kwam te zitten tussen de beide straatzijden (met auto), zo smal is het soms. Er is zelfs een internet café.

Nu ga ik 9 dagen ´vakantie´houden en dan aan de slag bij dhr. Lersch.

De eerste wijnstokken heb ik al gefotografeerd.

Doei, tot ik weer iets heb te vertellen.

  • 01 Augustus 2006 - 14:04

    Solange:

    Hoi Marie-Jose, fijn dat je goed bent aangekomen. Wat ben je nog meer van plan om te gaan doen tijdens de vakantie? Die Roemer Villa lijkt me ook leuk om te zien. Veel plezier daar nog!!

  • 01 Augustus 2006 - 15:08

    Floortje:

    wat goed dat het daar zo leuk is veel plezier daar groetjes floor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marie-José

Na de zomervakentie start ik met een belangrijke stage die een voorbereiding geeft op mijn afstuderen, dat een rode lijn vormt in dit laatste jaar. Fase 4 van STOAS start met een Profileringsstage. Deze stage moet een orientatie geven op het afstuderen. Mijn hoofddoel is bloemsierkunst, na het Mbo heb ik besloten dat ik er meer te leren was en ben verder gegaan met een Hbo-opleiding waarin bloem centraal staat. In het komende 'afstudeerjaar' heb ik voor Artistiek ontwerpen gekozen en na het afstuderen hoop ik Proeve van meesterschap te doen. Ik gekozen voor een stage in Duitsland. Eén reden is dat het land mij trekt. Bovendien krijg ik de kans om stage te lopen bij Gregor Lersch. Dit heb ik zelf geregeld door een email te sturen met de vraag waarop ik spontaan opgebeld werd door de heer Lersch zelf. Bij Gregor Lersch werken vaak bloemisten die hun opleiding af hebben en na twee jaar Meisterprüfung gaan doen. Mijn bezigheden en verslaglegging in woord en beeld wordt via dit log bijgehouden.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 14625

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 03 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: